Virtual tours in de detailhandel
Met een virtual tour hebben (lokale) winkeliers een streepje voor ten opzichte van webshops. Een virtual tour laat namelijk de fysieke winkellocatie zien. Dat helpt, het vertrouwen te winnen van de consument. En vertrouwen is in het internettijdperk belangrijker dan ooit.
Met een #virtual #tour win je het #vertrouwen van de #consument. Share on XDe digitalisering van de maatschappij is onomkeerbaar. Dat geldt evenzeer voor de detailhandel. Een stijgend aantal on line aankopen en teruglopende klantaantallen op de winkelvloer maken het noodzakelijk om een bezoek aan de fysieke winkel ook on line te promoten. Op internet draait namelijk alles om het winnen van het vertrouwen van de consument. Lokale winkeliers hebben hier een streepje voor ten opzichte van webshops, die met prijzen kunnen stunten, maar geen fysieke winkellocatie kunnen laten zien. Een virtual tour op Google Street View | Trusted helpt, deze voorsprong ten volle te benutten. Dat past helemaal in de filosofie van Het Nieuwe Winkelen.
Reclame en promotie
Behalve voor het binnenhalen van klanten, zijn panorama’s, virtual tours en vr-toepassingen populair omdat ze een hoge novelty-waarde bezitten. Ze zijn interactief, spelen in op de 3D-rage en zijn zelfs als onderdeel van (on line) games te gebruiken. Mixed of Augmented Reality kan hierin de link vormen tussen virtuele en echte wereld. Bijvoorbeeld in een avontuurlijke ‘jacht naar de schat’: door een patroon op etiket of verpakking voor de webcam te houden, krijgt de consument toegang tot een volgend level, een speciale aanbieding of kan hij/zij een kortingsbon verdienen.
e-Commerce toepassingen zijn doorgaans wat laagdrempeliger. Bijvoorbeeld als het gaat om objectmovies: productfotografie waarbij het product van alle kanten is te bekijken. Dit kan langs alleen de x-as (draaien) of ook langs de y-as (kantelen). Voor bijvoorbeeld demonstraties of gebruiksinstructies van complexe apparaten is dit handig. De toenemende snelheid van breedband internet en de beschikbaarheid van openbare Wifi in winkelgebieden maakt de mogelijkheden in principe eindeloos.