Reclame & Promotie

Panorama's, virtual tours, time lapse films en stereofoto's hebben en hoge novelty-waarde. Ze zijn interactief, spelen in op de 3D-rage en zijn zelfs als onderdeel van (on line) games te gebruiken. Augmented reality kan hierin de link vormen tussen virtuele en echte wereld. Bijvoorbeeld in een avontuurlijke 'jacht naar de schat': door een patroon op etiket of verpakking voor de webcam te houden, gaat er een deur in het panorama open en kan de gamer verder in zijn avontuurlijke tocht door de jungle, tempels of grotten.

e-Commerce toepassingen zijn doorgaans wat laagdrempeliger. Bijvoorbeeld als het gaat om objectmovies: productfotografie waarbij het product van alle kanten is te bekijken. Dit kan langs alleen de x-as (draaien) of ook langs de y-as (kantelen). Voor bijvoorbeeld demonstraties of gebruiksinstructies van complexe apparaten is dit handig. Bij webwinkels is het ook zaak op de maximale bestandsgrootte te letten, omdat klanten op internet nu eenmaal steeds snellere responstijden verwachten.

FaLang translation system by Faboba